sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

KIHLAT.

Me oltiin miehen kanssa seurusteltu lähes tasan neljä vuotta, kun hän yhteisellä minilomalla polvistui ja kosi.

Olin aina toivonut, että minua kosittaisiin. Tavalla ei ollut väliä, kunhan kosinta lähtisi miehestä itsestään, eikä pitkän väsytystaistelun lopputulemana! En olisi myöskään osannut mennä kihloihin niin, että yhdessä päätettäisiin kihlautumisesta ja marssittaisiin kultasepänliikkeeseen. 
Halusin tulla yllätetyksi!

Ja se tosiaan onnistui! Koko illan mietin miehen vaisuutta ja sitä, kuinka poissaoleva hän oli. Empä tiennyt, että sormukseni kuumotti hänen povitaskussaan!

Illastimme, söimme jälkiruuat ja palasimme hotellihuoneeseen. Höpisin omiani, ihmettelin huoneeseen ilmestynyttä kuohuviinipulloa ja riisuin korujani, kun mies yllättäen polvistui eteeni! 

Muistikuvat ovat hieman hatarat, mutta jotakuinkin näin mies esitti asiansa.

"Nelli, rakastan sua eniten maailmassa. En voisi kuvitella elämääni ilman sua. Haluan viettää koko loppuelämäni sun kanssa. Tiedän, että on puhuttu naimisiinmenosta vasta joskus paljon vanhempana, mutta kysyn sulta nyt, että tulisitko mun vaimoksi? Sitten joskus, kun sen aika on? "

No tuun! Sopersin jostain sieltä hämmennyksen, järkytyksen, yllätyksen ja itkun lomasta! Sitten mies pujotti mulle valitsemansa sormuksen mun vasempaan nimettömään ja nousi suutelemaan mua. Se Suudelma on yksi niistä Suudelmista, jotka muistan varmaan aina. Ei nyt voida puhua jalkojan alta menemisestä, mutta oon aika varma, että huone pyöri! Se pyöri vielä pitkään sen Suudelman jälkeenkin!

Istahdin sängylle ja ihastelin sormusta. Se oli aivan liian iso mulle, mutta muuten juuri sellainen kuin halusin. Se oli täydellisen kaunis, siro ja siinä oli 11 timanttia. Juuri sellainen, jonka olisin itsekin valinnut. Hauskinta oli, että jos oltaisiin menty yhdessä liikkeeseen ,en olisi tiennyt minkä olisin valinnut! Tuo mies taitaa tuntea mut aika hyvin!


Nyt, neljän vuoden jälkeen, sormus on edelleen ihana. Tunnearvo on ihan valtava, ja edelleen ihan valtavasti merkitsee se, että mieheni valitsi sen juuri MINULLE.



Sen verran ihana tämä kihlani on, että vihkisormuksen tulen varmaan valitsemaan samasta mallistosta!

Millaisia vihkisormuksia te muut olette yhdistelleet tämän kihlan kanssa?

10 kommenttia:

  1. On kyllä kaunis sormus! Ja kaunis kosinta tarina myös :)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, että muistat noinkin hyvin kosintatilanteen. <3 Mulla ei ole mitään muistikuvaa, mitä mies sanoi siinä tilanteessa. Jotenkin se meni ihan sumussa, kun ehdin tajuta, että nyt on muuten kosinta ja aloin heti itkeä. :D
    PS. Mun ei muuten pitänyt enää alkaa lukea uusia hääblogeja, kun omat häätkin meni jo, mutta niin vaan täällä ollaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! En varmaan muuten muistaisikaan, mutta kirjoitin sen onneksi ylös itselleni, niin on tapahtuma sitten varmasti tallessa ja muistissa! ;)

      Hih hups! Häähössytykseen jää niin helposti koukkuun! :D

      Poista
  3. Oma kihlattuni polvistui mökin laiturilla (: Oltiin menossa "kääntämään venettä" että päästään seuraavana päivänä soutelemaan. Siinä hän polvistui, nappasi hupparin taskusta rasian ja nyt on noin vuoden nimetöntä koristanut tuo samainen kihla <3 On se kaunis!! Vihkisormuksen yhdistäminen tähän kihlaan on toisaalta haaste, sillä haluaisin sen olevan yhtä ohut, mutta jollain tavalla vielä näyttävämpi (: Onnea vihkisormuksen metsästykseen! PS. tervetuloa lukemaan blogiani: http://weddingemilia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, ihana kosinta! <3
      Tuo kihla on kyllä ihan mielettömän ihana! Mä en ole vielä edes vaivannut päätäni sillä vihkisormuksella.. JOtenkin oon vaan ajatellut että se on sen samansarjan isompi, tai sitten joku teetetty ihanyys! Pitäisi noihinkin tutustua paremmin!

      Kiitos kutsusta, tulempa kyläilemään! :)

      Poista
  4. Olen seurannut sinun mammablogia ja rakastunut siihen! Nyt löysin tämän hääblogisi ja pakko oli viimein kommentoida tämän postauksen luettuani. Itsellä ei häät ole vielä ajankohtaiset vuosiin sillä emme ole avopuolisoni kanssa vielä kihlautuneetkaan, puhetta kihloista on ollut, odottelen sitä että rahatilanne sallii sormuksen oston ja saan odottamani kosinnan. Syy miksi oli pakko kommentoida on se että olen itse rakastunut samanlaiseen sormukseen ja koska olen myös kontrollifriikki olen esitellyt ko. sormuksen miehelleni ja ilmoittamut sellaisen joskus haluavani! Mutta itse kosinnan pitää juuri tulla yllätyksenä miehen omasta toiminnasta :) Meillä on hyvin samanlainen maku ja monessa asiassa voin samaistua kanssasi! Jään innolla odottelemaan miten häävalmistelusi jatkuvat! :)
    -Eve

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan huippuvalinta kihlaksi!
      Itse olen tykännyt tästä sormuksesta ihan mielettömästi! Miksikään tämä ei ole käytössä mennyt, joten laatu on ihan kohdallaan! :)

      Ihanaa saada sinut seurailemaan myös tänne! Käyhän kertomassa kun miehesi kosii! <3

      Poista

Vinkkejä, ideoita, kehitysehdotuksia? Jätä kommentti !!